Wat betekent “natuurlijk” voor jou?

Bij Mydibel doen we er alles aan om zo goed mogelijk in te spelen op de behoeften van de consument. Daarom raadplegen we op regelmatige basis globale databases op zoek naar voedingstrends.

In het derde kwartaal van 2019 werd door één van deze databases een survey gehouden bij meer dan 29.000 respondenten over 40 landen om de houding en het koopgedrag van consumenten, verpakkingsvoorkeuren, algemene bezorgdheden omtrent gezondheid en de mening van deze consumenten over de impact op de gezondheid van 50 voedingsmiddelen/dranken te onderzoeken.

De meeste Europese landen waren bij het onderzoek betrokken, samen met Colombia, Indonesië, Japan, Maleisië, de Filippijnen, Saoedi-Arabië, Zuid-Korea en de Verenigde Arabische Emiraten.

Wij kozen ervoor om wat dieper in te gaan op het begrip “natuurlijk”. Wat opvalt is dat de consument er over het algemeen een vage definitie van heeft. Uit de survey blijkt dat meer dan de helft van de wereldbevolking “natuurlijk” opvat als synoniem voor “met echt ingrediënten”, “zonder bewaarmiddelen” en “zonder kunstmatige ingrediënten”.

Dit is heel goed nieuws voor onze aardappelproducten omdat ze gemaakt zijn van/met echte ingrediënten die bovendien bij iedereen gekend en vertrouwd zijn.

Daarom willen we onze boodschap nog even versterken naar onze lokale markten: Mydibel producten worden gemaakt van echte ingrediënten (voornamelijk “aardappelen”), zijn vrij van bewaarmiddelen en worden verwerkt met respect voor de natuur en op een minimale manier in vergelijking met andere voedingsmiddelen. De meeste van onze ingrediënten zijn van plantaardige oorsprong en GMO-free.

Wat we ook opmerkten is dat de aantrekkelijkheid van “natuurlijk” varieert met de leeftijd. Vooral de jongere generaties en de ouderen besteden hier meer aandacht aan. Dit wordt enerzijds verklaard door de koopkracht van de jongere generaties (over het algemeen tewerkgesteld, dubbel inkomen…) en anderzijds door het verlangen van de oudere generaties om hun gezondheid in handen te nemen.

Indien u geïnteresseerd bent in het volledige rapport, mail dan naar marketing@mydibel.be om een kopie aan te vragen.